torsdag 22 juli 2010

Den lille smygplantererskan

Jag tänkte ändå att jag skulle klippa tånaglarna efter duschen imorse. Men det gjorde jag inte och därför var det lite smärtsamt att promenera till jobbet när min lilltånagel, som växt lite ostyrigt, skar in i min andra tå.

Jag hade inte så stora tidsmässiga marginaler heller så att jag riktigt hade tid att sätta mig ner nånstans och pilla med det.

Men trots detta är jag i fin form idag också!

Kom hem igår efter jobbet och fann att mina fröer hade kommit. Så jag påtade ett bra tag och nu får jag gå och vara otålig ett tag, minst en vecka, innan jag kommer att få se nåt komma upp. Tabbade mig dock lite med mjölkklockan för den såg så himla fin ut på bilden, men sen insåg jag att såna där växter blir ju jäkligt stora.

Planterade några frön i alla fall och funderade på att smussla ner resten i Norrportens planteringar nere på terassen, fast det vågade jag inte sen. Skulle mina trots allt ta sig på vår balkong, så blir det ju lite för uppenbart vem det är som har planterat i lönndom i Norrportens rabatter :-O

Kastade dock ner några luktärtsfrön från balkongen rakt ner i rabatten. *visslar oskyldigt*




Imorgon åker Martin iväg på sin årliga seglarsemester, så jag blir gräsänka i 10 dagar eller så. Förmodligen kommer jag att köpa en massa frön för att fylla tomrummet.

Inga kommentarer: