måndag 19 juli 2010

Nästan som semester!


Å vilken härlig helg jag har haft! En riktig semesterhelg, fast jag inte har semester.

I fredags gick jag, Linda och Martin ner till Harrys för att titta på Conny Bloom som spelade tillsammans med Martins kompisars band. Efter det var vi ett stort gäng som hade efterfest på vår terrass med gitarr och sång fram till klockan 3 på morgonen.

I lördags var vi lite trötta så vi sov till halv tolv, sen jag, Martin och Linda till fiskeshoppen och handlade massa grejer för att fiska gös. Vi hade nämligen tänkt oss en exkursion till sjön Rusken. Sen visade sig dock att alla båtar där var uthyrda så det blev plan B, en fisketur i Rottnen med Lindas pappas båt.

Så vid åttatiden igår morse fann vi oss därför vid en stuga vid rottnen och knackade på hos en stackars yrvaken man som öppnade dörren i kalsongerna, för att vi ville köpa fiskekort av honom. (Alltså han öppnade inte dörren i kalsongerna för att vi ville köpa fiskekort, utan vi knackade på hos honom för att han hade fiskekort).

Nåväl, han tog bara betalt för ett fiskekort eftersom han sa att fisket var så kasst i Rottnen. Det var inget vi trodde helt på så vi fångade några små mörtar och aborrar i alla fall och använde som levande bete till gösarna. Men vi fick ingen gös och jag satt envist kvar med mitt flöte medan de andra fiskade med kastspön. Martin fick upp några små, små aborrar och Linda fick en gädda. Det var en fantastiskt härlig dag, med gott fika och solsken :)

Vi var hemma igen vid 3 på eftermiddagen, helt slut, och var tvungna att ta en powernap alla tre. Det är helt vansinnigt vad trött man blir av att vara på sjön en hel dag! Vi avrundade helgen med en stilla grillning och nu är jag tillbaka på jobbet igen.

Ångest, ångest. Började vid 7 imorse och jag är så vansinnigt trött och väntar bara på att jag ska få sluta jobba så att jag kan få åka hem och sova igen.



Inga kommentarer: