torsdag 15 juli 2010

Tiden innan semestern...

...är alltid lika outhärdlig.

Jag är så trött på mitt jobb att jag bara vill kräkas varje morgon innan jag ska dit. Jag är trött på att får höra klagomål dagarna i ända om hur kassa vi är. Ingenting fungerar. Vi här på kundservice får ta skiten för att ingen annan på företaget gör vad de ska. Vi kan inte förklara varför de har skitit i att göra det de borde ha gjort och vi får inte koppla kunden vidare till de lata jävlarna så att de kan ta ansvar. Nä vi sitter här och beklagar dagarna i ända. Jag är förmodligen bäst i världen på att beklaga vid det här laget.

Det ringer som tusan, jag har ont i ryggen och axlarna och får huvudvärk hela tiden och ju mer jag tänker på hur långt det är till semestern, desto mer huvudvärk får jag.

Det är 17 ARBETSdagar kvar till semestern. 3,5 vecka totalt. Det är nästan en månad. Fortfarande.

Jag dör!

Har ju ansökt om att gå ner i tid till hösten pga studier. Har fått besked nu att jag står som 18:e reserv till den kursen jag har sökt. Det känns inte så bra. Kommer jag inte in på kursen så får jag inte gå ner i tid och det vore KATASTROF. Illa kvickt har jag efteranmält mig till en annan kurs, för säkerhets skull.

Så nu har jag klagat av mig. Ska hämta blåbärssoppa och njuta av de sista minutrarna av min rast.

Inga kommentarer: