fredag 23 juli 2010

Men, har jag inte semester?

Jag sitter på jobbet och vet inte riktigt vad jag gör här.

Hela dagen igår kändes det som att det var fredag och att det borde vara helg idag, eftersom att Martin är ledig idag och gick och spred enormt starka "imorgon är det ledig dag" vibbar omkring sig igår.

Känslan förstärktes ytterligare när hans semesterfirande vänner dök upp på middag på kvällen och var sådär semesteravslappnade.

Så det var nästan så att jag trodde att jag hade semester själv imorse.

Men riktigt så bra var det ju inte.

Nu har Martin i alla fall åkt iväg på sin årliga seglarsemester. Jag är helt kärlekskrank och saknar honom redan massor.

Ikväll ska jag i alla fall ta tag i mitt översättarjobb som har legat och väntat ett tag nu och ska vara inne vecka 32.

Johanna och Hanna på jobbet vill gå ut och röja loss imorgon, men jag är verkligen, verkligen inte sugen just nu. Men det ändrar sig väl kanske.

Inga kommentarer: