torsdag 15 juli 2010

Mitt balkongprojekt

Idag klockan tre infann sig en euforisk bubblande känsla inom mig. Jag insåg att dagen var över och det var dags att gå hem från jobbet :)

Det tänkte jag fira med inköp av luktärt och helst en sockerärtsplanta hos växjö gardencenter, som hade mycket men inte just det. Det finns ingenstans. Är det så populärt att allt är uppköpt eller är jag för sent ute?

Nåväl. Så här ser det ut på min balkong nu...


Min solros och min orsak till oro. Det här var den första växten jag köpte och trots massa kärlek från mig så ser den inte riktigt ut som den borde. Men jag intalar mig att det är den det är fel på, inte mig :)



Mina fina örter. Den längst bort heter chokladmynta och doftar helt underbart. Mmmm....en mojito med den sommar.....sen är det salvia och en annan typ av mynta som jag har glömt vad den heter....Nåt som är bra med alla mina plantor är att de är både vinterhärdiga och perenna, så jag behöver inte anstränga mig så mycket nästa år. Vilket är bra, för det finns ju en möjlighet att intresset har svalnat då...



Här är min trälåda som jag köpte på Rusta. Den ska rymma någon form av klätterväxt. Exempelvis luktärt eller sockerärt då.




Här är min lilla murgrönehörna. Med lite mer örter i balkonglådan. Vanlig mynta och oregano, och sen lite vitlök i mitten som jag har planterat och som förhoppningsvis kommer upp till våren nån gång.


Den här......


.....plus den här = väger upp tristessen på jobbet!!

Inga kommentarer: