onsdag 21 augusti 2013

Semester dag 17 - Bebismys, stratifiering och seriös shopping

Hoppsan, jag råkade beställa en växtlampa. Tycker att säsongen är alldeles för kort och vill plantera mera! Så jag ska inreda vårt rum i källaren till en uppodlingsplats/övervintringsplats för växter. Å så kul!

Köpte fröer till fina träd från Impecta som jag inte kommer att kunna vänta med att plantera tills i vår. Jag vill driva upp dem så snart det bara går. Just nu ligger de i kylskåpet och de ska stratifieras (simulering av vintervila) ett par månader.  Gojibär, rödlönn, benved, fläder, körsbär och kejsarträd ska vi ha. Tänkte jag skulle prova att odla örter och grönsaker vintertid också.

Idag har jag varit hemma hos Frida i deras stuga. Anna och lilla Mårten var med också. Han är en månad och så himla söt. Det var mysigt att hålla i en liten, liten bebis igen. Vi lagade lchf-paj och hade det hur trevligt som helst.

Angående Winston så har vi fått svar från Jennie att hon har funderat, men kan inte ta Winston nu.  Det kommer en tjej från Bottnaryd som ska träffa honom på lördag. Vi hoppas såklart att han äntligen kommer att hitta rätt hem!

Har även provat på att syra morötter. Vi får se hur det går, det är mitt första försök. Inte en enda bild har jag tagit idag.

Inga kommentarer: