torsdag 22 augusti 2013

Semester dag 18 - En dag med mamma, nyfångad fisk och ättika

Idag skulle Martin fiska med en kompis i Rottne. Så jag och mamma passade på att åka in till stan och ha det lite mysigt. Vi shoppade mat och åt god lunch på Samarkand och avrundade med en fika på Askelyckan. Det var länge sen vi hade en dag tillsammans, så det var himla kul att det blev av idag!

Konstigaste grejen hände när vi satt och åt. Mamma var och hämtade mat och jag satt vänd mot lillen vid bordet och hjälpte honom med hans mat. Plötsligt säger han "mamma, mamma, mamma" och jag fattar inte vad han vill, men vänder mig om lite. Då står det en man precis bakom mig och tar en bild på Johannes. När jag vände mig om sa han bara "thank you", log med en mun som saknade tänder och gick sin väg. Varför tog han en bild på mitt barn? Det var lite obehagligt att han gjorde så.

När vi kom hem körde vi ett städrace och jag var ute en kort stund med sprayflaskan i högsta hugg och sprayade ättika på min mossa i gräsmattan. Det har mamma gjort och den dog. Så det ska bli spännande att se vad som händer.

Till middag åt vi Martins nyfångade aborrar!

Inga kommentarer: