måndag 12 augusti 2013

Semester dag 8 - Svar från veterinären, lite mer grävning, regn och småfix

Idag har det varit ganska regnigt igen. Jag fick sovmorgon till tio. Då kom gänget upp och talade om att frukosten var framdukad. Väldigt bra start på dagen!

Det blev en fixardag idag med. Bland annat har vi varit inne i stan och köpt gardinstänger, så nu har vi gardiner i köket :), vi köpte en massa annat också och har fixat lite smågrejer. Sen har vi grävt upp en stolpe som stod och var meningslös mitt i trädgården. Det hela gick till precis som vanligt. Jag gräver och sen orkar jag inte asa upp det jag har grävt fram, så Martin får komma och baxa upp det ur hålet.

De ringde från veterinären idag. Provsvaren visade bara svagt, svagt utslag för anaplasma och inget för borrelia. Så det verkar inte vara något av det hon har.

Vi har fått recept på smärtstillande/inflammationshämmande som hon ska få i två veckor. Veterinären sa att ofta när man beter sig som Sivan gör, att benet låser sig, så brukar det vara knät som kärvar, men hon kände väldigt noga när vi var där och det låg väldigt stabilt på plats. Så det kan vara fråga om någon inflammation. Vi ska ge henne tabletterna och se om det blir bättre.




En ovälkommen stolpe/fd parasollhållare
 
Jag grävde
Martin släpade pinnen med en djävulskt tung betongklump i änden
Voilá! Som om den aldrig varit där!

 

 

Inga kommentarer: