fredag 9 augusti 2013

Semester dag 5 - skogspromenad, trädgårdsarbete och grillkväll

Idag har varit ytterligare en kanondag! Jag och Martin turas om att få sovmorgon och imorse var det min tur. Jag sov till halv tio och har känt mig riktigt full av energi hela dagen. Vi började dagen med en skogspromenad hela gänget. Lillen knatade på så gott han kunde och orkade nästan hela rundan, åkte sista biten med pappsen bara. Vi hittade massor med lingon och goda skogshallon och blev lite sugna på att ge oss på bärplockning inom kort.

Efter promenaden körde vi en snabb lunch och lillen och Martin la sig och sov middag, medan jag körde några lass jord till dammen. Sen stack vi in till stan och Martin klippte sig och vi hoppade även in en stund på K-Rauta och köpte lite fix till några små projekt vi har planerat att slutföra på semestern.

Vi avrundade dagen med en mycket trevlig grillkväll hemma hos Tomas. Semestern har verkligen börjat med mycket sociala sammankomster. Så kul!

Imorgon ska Martin hämta Winston hos Camilla vid sjutiden på morgonen och sen kommer familjen från Gävle vid halv tio-tiden. Hoppas, hoppas att det kommer kännas bra trots allt när vi träffas. Igår natt hade jag sån ångest över att skicka Winston till Gävle att jag inte kunde sova.







 Vi hittade en lekpark att roa oss i medan Martin klippte sig


Snart är hela vänstra sidan av dammen fylld

Inga kommentarer: